شبیه سازی رایانه ای کرونا در عظیم ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان

به گزارش وبلاگ علیکایی، آزمایشگاه سرن در سوئیس میخواهد با استفاده از ده هزار پردازنده قدرتمند رایانه ای، طرحی را برای شبیه سازی بعضی پروتئین های موجود در ویروس کرونا اجرا کند.

شبیه سازی رایانه ای کرونا در عظیم ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان

محققان امیدوارند با شبیه سازی عملکرد پروتئین های تشکیل دهنده ویروس کرونا بتوانند روش های درمانی جدیدی برای مقابله با این بیماری بیابند و به فرایند فراوری واکسن کرونا نیز یاری نمایند.

در آزمایشگاه سرن بیش از 230 هزار پردازنده رایانه ای و 15 هزار رایانه سرور قدرتمند وجود دارد که هر روز 24 ساعته مشغول به کار هستند و امید می رود استفاده از این ظرفیت به محققان و پزشکان یاری کند تا تحقیقات خود برای مقابله با کرونا را تسریع نمایند.

سرن نرم افزاری متن باز هم برای افزایش تحقیقات در این زمینه طراحی نموده و مجموعه این خدمات را در قالب طرحی موسوم به Folding@home در دسترس علاقمندان قرار داده است.

این آزمایشگاه با صدور بیانیه ای در این زمینه تصریح نموده: ویروس کرونا نیز مانند سایر ویروس ها دارای پروتئین هایی است که از آنها برای بازتکثیر خود و عبور از سیستم ایمنی بدن استفاده می نماید.

پروژه Folding@home به درک بهتر عملکرد این پروتئین ها یاری می نماید و این امر گام مهمی در جهت فراوری داروهای جدید ضدکرونا خواهد بود.،مهر

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 707

به "شبیه سازی رایانه ای کرونا در عظیم ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی رایانه ای کرونا در عظیم ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید