رویان و سلول های بنیادی دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی است

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت های موسسه رویان و سلول های بنیادی دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی است.

رویان و سلول های بنیادی دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مهدی نوری پور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: جهاد دانشگاهی استان در برگزاری دوره های مهارتی کوتاه مدت و جذب دو تا از طرح های پژوهشی کلان کشور، پیروز بوده است.

وی اظهارکرد: از گذشته دیدگاه جامعه نسبت به دانشگاه، متمرکز بر یک سری رشته های کلاسیک و تعیین بود که همه دنبال ورود به آنها بودند. اما طی سال های اخیر به تبعیت از کشورهای پیشرفته و تجربه آنها، تعیین شده است که دوره های کوتاه مدت یا میان مدت مهارتی می توانند نقش به سزایی در اشتغال دانش آموختگان و حل مسائل جامعه داشته باشند. جهاد دانشگاهی اینگونه دوره ها را ارائه داده و ارائه می دهد بنابراین در هر استان اگر با توجه به پتانسیل ها و نیازهای خاص آن، دوره ها طراحی و اجرا شوند، قطعا می تواند در اشتغال و برطرف مسائل استانی موثر واقع گردد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: روحیه جهادی و توجه به علم و دانش و فراوری علم از شاخص هایی است که جهاددانشگاهی را به عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب متمایز می نماید.

نوری پور توضیح داد: این نهاد انقلابی در تحقق اهداف و مقاصد خود، قابل قبول عمل نموده و نمره خوبی می گیرد. بنابراین طی سالهای اخیر مانند بسیاری از نهادهای دیگر، به دنبال راه اندازی مراکز آموزش عالی نظری بوده که این موضوع می تواند جهاد را از رسالت اصلی خود کمی دور کند. تاکید و تمرکز بر آموزش های مهارتی، تخصصی و کاربردی و در جذب نیرو، توجه به معیارهای دقیق علمی از یک طرف و صلاحیتهای عمومی واقعی از طرف دیگر و پرهیز از شعارزدگی می تواند در پیروزیت هر چه بیشتر این نهاد بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: اولویت واگذاری مسئولیت ها به جهاد دانشگاهی، نیازهای خاص استان است که گاها نیازهای کشور نیز می باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: جهاد در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... طی سال های گذشته فعالیت داشته است. ماهیت جهاد دانشگاهی ایجاب می نماید در زمینه ها یا ابعاد مختلف حرکت جهادی داشته باشد که اینگونه هم بوده است.

نوری پور با بیان اینکه یکی از مراکز علمی کاربردی مهم استان، مرکز جهاد دانشگاهی است، بیان نمود: ارتباط دانشگاه جامع علمی کاربردی با جهاد دانشگاهی مطلوب بوده و شاید بتوان گفت بیشترین تعاملات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با دانشگاه های استان، با دانشگاه علمی کاربردی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 864

به "رویان و سلول های بنیادی دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویان و سلول های بنیادی دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید