روحانی: همچنان به شعار در خانه بمانیم متعهد باشیم

به گزارش وبلاگ علیکایی، رییس جمهور با اشاره به دستورالعمل های بهداشتی، گفت: کماکان از ملت عزیز و شریف می خواهم به این اصول پایبند بوده و نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی توجه داشته باشند.

روحانی: همچنان به شعار در خانه بمانیم متعهد باشیم

جهت دریافت خدمات فضای داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حسن روحانی روز شنبه در جلسه با روسای کمیته های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و مالی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ارزیابی های دستگاه های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و درمان از اجرای یک هفته ای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان ها حکایت از همراهی و همکاری نسبتا رضایت بخش مردم دارد، گفت: همکاری مردم با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند موجب کاهش فرایند گسترش بیماری در بعضی استان ها و ایجاد فرایند ثابت در دیگر استان ها شده است.

رئیس جمهور اظهار کرد: این شرایط بر اساس برآورد دستگاه ها و کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا حاصل همراهی و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط صاحبان کسب و کارها و کسبه در هفته گذشته بوده و البته بر اساس آمار ذکر شده بخش قابل ملاحظه ای از مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شکل مطلوبی به شعار در خانه بمانیم متعهد بوده و جز برای امور ضروری از خانه خارج نشدند.

روحانی اضافه کرد: کماکان از ملت عزیز و شریف می خواهم به این اصول پایبند بوده و نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی توجه داشته باشند.

رئیس جمهور اعلام کرد: دستگاه های ذیربط می توانند بر اساس این برآوردها در گام بعدی شرایط مدنظر برای بازفعالیت کسب و کارهای با ریسک متوسط را برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کنند.

روحانی ادامه داد: در این راستا مقرر شده وزارت بهداشت و درمان با همکاری کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط آغاز به کار کسب و کارهای با ریسک متوسط را آنالیز و آن را به ستاد ملی ارائه کنند.

رئیس جمهور اظهار کرد: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا باید با هماهنگی ها و برنامه ریزی هایی که برای رسانه های کشور، فضای مجازی و صدا و سیما تعریف می کنند با اطلاع رسانی، آموزش و قانع کردن مردم نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغ شده برای کسب و کارهایی که فعالیت خود را آغاز نموده اند، اقدام موثر داشته باشند.

روحانی اعلام کرد: وزارت بهداشت و درمان با همکاری دستگاه های ذیربط باید در کنار آموزش و قانع کردن مردم نظارت و کنترل دقیقی نسبت به رعایت ضوابط و اصول بهداشتی داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه بازگشایی مراکز آموزشی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی به شرایط و شرایط کنترلی کرونا در هفته های آینده دارد، گفت: بنابراین وزارت بهداشت و درمان می بایست با همکاری کمیته آموزشی و کمیته امنیتی- اجتماعی با تطبیق معیارهای تعریف شده در این خصوص پیشنهاد خود را ارائه کند.

روحانی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان همچنین ماموریت دارد بر اساس معیارهای تعریف شده و پذیرفته شده جهانی استان ها و شهرهای کشور را نسبت به شرایط شیوع بیماری در سه شرایط معین تقسیم بندی نموده و در هفته های آینده پروتکل های مرتبط با آنها که با معیارهای معین تعریف شده اند را اجرا کنند.

رئیس جمهور گفت: در جلسه قبلی روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ماموریت داده شد تا با همکاری و تقویت شرکت های دانش بنیان نسبت به ساخت و فراوری برنامه، نرم افزار و کیت های جدید برای معین شدن افرادی که دارای مصونیت هستند آنالیز سریع داشته و اقدام کنند؛ بر این اساس با استفاده از آن و شناسایی بهبود یافتگان و درمان شدگان می توانیم در زمینه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به مردم یاری کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در زمینه رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور یا اتباع بیگانه که سفر آنها لازم است پروتکل های دقیق تعریف گردد، اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان با همکاری وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی ماموریت دارند تا دستورالعمل های دقیق را در این راستا تدوین و پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کنند، تا بر اساس آن رفت و آمدهای ضروری که غالباً مرتبط با تبادلات تجاری با سایر کشورها و همسایگان یا بازگشت ایرانیان بوده و برای کسانی است که ناگزیر از سفر به ایران هستند انجام گردد و بتواند شرایط را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای سفر به ایران مهیا کند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 552

به "روحانی: همچنان به شعار در خانه بمانیم متعهد باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: همچنان به شعار در خانه بمانیم متعهد باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید