رایزنی با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات؛ گام مهم تحقق جهش فراوری

به گزارش وبلاگ علیکایی، محمدرضا قمی رئیس اتاق یزد می گوید در شرایطی که مرزهای صادراتی به دلیل بیماری کر ونا اغلب تعطیل، نیمه تعطیل یا بدون فعالیت هستند، لازم است به نحو مقتضی و سریع رایزنی لازم با کشور های همسایه جهت توسعه امر صادرات صورت پذیرد.

رایزنی با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات؛ گام مهم تحقق جهش فراوری

او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تصریح می نماید: بحران فعلی ایجاب می نماید تا تعامل سازنده از سوی وزارت امور خارجه با همسایگان دو چندان گردد به نحوی که جو روانی حادث شده از باب شیوع و انتقال بیماری کرونا از ایران و اثرات آن کاهش یابد.

قمی با اشاره به شعار سال پیشنهاد می دهد که امکانات و تسهیلاتی که دولت در سال 1399 می تواند جهت شتاب اقتصادی بردارد به طور شفاف و روشن در جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی هر استان طرح موضوع گردد و از طرفی رسیدگی قضایی و شبه قضایی در کلیه مراجع ذیربط برای مسائل پیش آمده اقتصادی واحد ها در شعبی خاص و با سرعت عمل بیشترصورت گیرد.

رئیس اتاق یزد تعامل واقعی بین دستگاه های اجرایی (اقتصادیات،بیمه،بانک و...) با واحد های فراوریی را با هدف تعدیل تشویش خاطر فراورینمایندگان یکی دیگر از مهم ترین الزامات تحقق شعار سال 99، یعنی جهش فراوری عنوان و خاطرنشان می نماید: تامین نقدینگی یکی دیگر از مهم ترین چالشهای فعلی واحدهای فراوریی از جمله بنگاه های کوچک و متوسط است که دولت باید هرچه سریع تر برای این موضوع چاره ای بیاندیشد.

او در ادامه به تشریح یاری های اتاق یزد به بیمارستان های استان برای مقابله با کرونا می پردازد و تاکید می نماید: فعالان اقتصادی و صنعتگران یزدی در زمینه یاری های خیریه فعال هستند و اگر ارگان های ذی ربط به خصوص مرکز بهداشت و کادر پزشکی و درمانی، نیازها را به آنها اطلاع دهد این فعالان نیز در حد توان همکاری و یاری می نمایند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 695

به "رایزنی با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات؛ گام مهم تحقق جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات؛ گام مهم تحقق جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید