دستگیری سوداگران آثار فرهنگی در ایذه

به گزارش وبلاگ علیکایی، فرمانده یگان حفاطت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: با کوشش عوامل انتظامی و نیروهای پایگاه حفاظت میراث فرهنگی ایذه، سه حفار غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

دستگیری سوداگران آثار فرهنگی در ایذه

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز یکشنبه 15 تیرماه 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: برابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایذه، طی گزارش منابع و مخبران محلی مبنی بر تردد افراد مشکوک در نزدیکی تپه ثبتی و از آثار تاریخی آن شهرستان، نیروهای آن پایگاه ضمن هماهنگی با مقامات قضایی و با همراهی عوامل نیروی انتظامی به محل مورد نظر عزیمت کردند.

او ادامه داد: در پی این موضوع، مشاهده شد سه نفر با هویت معلوم (ساکن شهرستان ایذه) در حال حفاری روی این تپه هستند که طی یک عملیات غافلگیرانه این سه نفر دستگیر، ادوات حفاری از آن ها کشف و خودروی آن ها نیز توقیف شد.

فرمانده یگان حفاطت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان این که علیه متهمان شکوائیه تنظیم شد و آن ها به منظور آنالیز بیشتر تحویل مقامات قضایی شدند اضافه نمود: موضوع از راه مراجع قضایی به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر در حال پیگیری است و نتیجه نهایی آن متعاقباً اعلام می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 832

به "دستگیری سوداگران آثار فرهنگی در ایذه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری سوداگران آثار فرهنگی در ایذه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید