درخواست هتلداران برای حذف دائمی مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش وبلاگ علیکایی، جمشید حمزه زاده در مصاحبه با خبرنگاران ،از پیگیری درخواست های جامعه هتل داران کشور از مجلس اطلاع داد گفت: اکنون بر روی نرخ اتاق ها 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که همین موضوع موجب افزایش نرخ اتاق و در نهاین افزایش نرخ سفر شده و توان مالی مردم را برای استفاده از هتل پایین آورده است. به همین دلیل ضریب اشغال هتلها نیز کاهش پیدا نموده است. بنابراین می خواهیم که در مجلس بعدی این موضوع پیگیری شده و مالیات بر ارزش افزوده حذف گردد.

درخواست هتلداران برای حذف دائمی مالیات بر ارزش افزوده

حمزه زاده مسئله دیگر را در دائمی شدن حذف صد در صدی معافیت مالیاتی هتلداران دانست و گفت: هتلداران اکنون از 50 درصد معافیت مالیات بر درآمد برخوردار هستند که با پیگیری های اجرا شده این معافیت را به صد در صد آن هم به مدت 6 سال رساندیم. اما اکنون می خواهیم این معافیت صد درصدی دائمی گردد.

نرخ اتاق هتلها آزاد گردد

وی گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که باید حضور جدی در مجلس داشته باشیم و منتظر فعالیت دولتی ها نباشیم. بخش خصوصی باید از تمام منابع استفاده کند و فقط متکی بر دولت نباشد.

وی همچنین به آزادسازی نرخ هتلها اشاره نمود و گفت: یکی از نقدها ما به سازمان میراث فرهنگی درباره دخالت دولت در معین نرخ هتلهاست. درحالی که هتل کالای اساسی نیست بلکه یک کالای لوکس است و اگر آزادسازی نرخ انجام گردد، براساس عرضه و تقاضا نرخ ها نیز معین می گردد.

وی معتقد است اگر هرچه زودتر آزادسازی نرخ هتلها انجام گردد، به نفع گردشگری است. حمزه زاده گفت: در ایران هتلسازی کمتر شده است چون وقتی سرمایه گذار به این مسائل نگاه می نماید نتیجه می گیرد هتلسازی توجیه ندارد و حتی عوارض نیز به آن تحمیل می گردد.

چرایی 5 میلیون تومان هزینه یک شب اقامت در هتل

حمزه زاده همچنین درباره چرایی معین نرخ 5 میلیونی اقامت در سوئیت یک هتل 5 ستاره در تهران گفت: معمولا نرخ هتلها از روی اتاق دبل و سینگل معین می گردد برای اتاق دبل که زیر یک میلیون تومان نرخ دارد آن هم در هتلی با این عظمت گران نیست مگر سوئیت هتل که آن هم تعدادش کم و ویژه مهمانان پولدار است. با این حال در تمام جهان هتلها سوئیت و اتاق رویال لوکس دارند که نرخ ویژه ای برای آنها معین می گردد. اولین بار است که بخش خصوصی توانسته چنین هتلی را بسازد. حتی دولتی ها نیز از عهده آن برنیامده اند. از سوی دیگر هزینه ساخت هتل در ایران زیاد است با این حال باید دید که کشش بازار برای استفاده از این سوئیت آن هم با چنین نرخی چگونه است. معمولا عرضه و تقاضا معین کننده نرخ است یعنی اگر مشتری نداشته باشد به تبع مدیر هتل، آن نرخ را پایین می آورد.

وی در ادامه از رونمایی از سامانه رزرواسیون کشور توسط جامعه هتلداران کشور اطلاع داد و گفت: بیستم دی ماه از این سامانه رونمایی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 545

به "درخواست هتلداران برای حذف دائمی مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست هتلداران برای حذف دائمی مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید