خرید آپارتمان در پونک ؛ یک فرصت طلایی

به گزارش وبلاگ علیکایی، پونک به معنای کوچه های پونه از محله های پرطرفدار منطقه 5 پایتخت برای سکونت است.

خرید آپارتمان در پونک ؛ یک فرصت طلایی

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

محله پونک از محله های شمال غرب تهران است که بخش اعظم آن در منطقه 5 و بخش کوچکی از آن در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. آب و هوای مناسب پونک همراه با پارک ها و فضاهای سبز، بافت نوساز و مقاوم و دسترسی آسان آن به وسایل حمل ونقل عمومی، بازار مسکن این محدوده را همواره پررونق نگه داشته و خرید آپارتمان در پونک را در اولویت بسیاری از متقاضیان قرار داده است. خبرنگاران این بار در محله گردی خود به پونک رفته است. با ما همراه باشید.

پونک از غرب با جنت آباد و بزرگراه شهید ستاری و از شرق با دره پونک و شهرک غرب که در پایان به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی می رسد، همسایه است. همچنین این محله از شمال به محله حصارک و از جنوب به محله باغ فیض و بزرگراه شهید همت، منتهی می گردد. خیابان سیمون بولیوار و محله چهاردیواری از همسایگان شمال غربی پونک به شمار می فرایند.

پونک در گذشته

ساختار شهری و جدید پونک که در گذشته یک روستا با توتستان هایی وسیع در خارج از تهران بوده، از نیمه های دوره پهلوی دوم شکل گرفت. توسعه شهری در آن موقع بسیاری از روستاهای خوش و آب و هوای شمال تهران مانند پونک را جزیی از بافت تهران کرد. در چهل سال گذشته نیز با ساخت و ساز گسترده ای که در پونک اجرا شده است ، ساختمان ها و برج های مرتفع زیادی در این محله ساخته شده اند.

مراکز تفریحی و تجاری

پارک نهج البلاغه در بخشی از پونک واقع شده است. این پارک با برخورداری از امکاناتی مانند مسجد، پارکینگ 750 واحدی، 40 سرویس بهداشتی، فضاهای جانبی برای استراحت خانواده ها و سه مجموعه بازی برای بچه ها میزبان گردشگران است. علاقه مندان پرواز نیز می توانند در سایت پرواز پاراگلایدر در محدوده محله پونک در پایانی غربی خیابان سیمون بولیوار آموزش ببینند و پرواز را تجربه نمایند. پارک فراز در حاشیه بزرگراه ستاری در محدوده محله پونک واقع است و از نظر محوطه سازی و نورپردازی چیزی از پارک نهج البلاغه کم ندارد. پاساژ تیراژه که سرزمین عجایب تیراژه یک در آن واقع شده، مکان بسیار مفرحی برای بچه ها و بزرگ سالان است. همچنین پردیس سینمایی زندگی با 5 سالن به رشد فرهنگی و تفریحی این محله یاری نموده است.

دسترسی به پونک

خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک خیال شما را از لحاظ دسترسی به نقاط مختلف پایتخت راحت خواهد نمود. خوشبختانه محله پونک محدودیت ترافیکی ندارد و با وجود خیابان هایی مانند اشرفی اصفهانی، سیمون بولیوار، چهاردیواری، میرزابابایی، سردار جنگل، بلوار عدل و شهید مخبری دسترسی به بزرگراه های همت، هاشمی رفسنجانی و حکیم آسان بوده و مسئله ای برای تردد با خودروی شخصی نخواهید داشت. در این محله دسترسی به اتوبوس و تاکسی آسان بوده و با استفاده از خط اتوبوس تندرو می توانید در امتداد بلوار اشرفی اصفهانی تردد داشته باشید. ایستگاه های تاکسی در نزدیکی میدان پونک حمل و نقل این منطقه را پوشش می دهند. محله پونک مترو ندارد، اما به ایستگاه مترو صادقیه نزدیک است.

خرید آپارتمان در پونک

بافت غالب پونک مسکونی است و آن را می توان در دو دسته ویلایی و آپارتمانی جای داد. با نوسازی و ساخت وسازی که اکنون در این محله در حال اجرا است طبیعی است که تعداد خانه های ویلایی از تعداد آپارتمان ها در این محله کمتر باشد. از آنجا که مساحت واحدهای ویلایی در پونک بیش از 200 متر مربع است؛ پیدا کردن واحدهای مسکونی ویلایی با قیمت پایین در این محله سخت است.

در میان محله های مختلف تهران، بازار خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پونک همواره رونق داشته است و دلیل آن هم وجود واحدهایی با متراژ 70 تا 150 مترمربع در این محله است. خانه های کمتر از 100 مترمربع در این محله هواداران بسیاری به ویژه در بین زوج های جوان دارد.

هرچند خرید آپارتمان در پونک نیازمند بودجه متوسط رو به بالا است، اما در سال های اخیر ساخت آپارتمان های کم متراژ در این محله بالا رفته است؛ بنابراین اگر همچنان اصرار به خرید خانه در پونک دارید، می توانید شانس خود را روی این واحدها امتحان کنید. نباید فراموش کنید بلوار کمالی، خیابان اشرفی اصفهانی، بلوار عدل، بلوار همیلا و خیابان زیتون از محدوده های خوب پونک برای زندگی محسوب می شوند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در پونک و سایر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در محله های دیگر تهران خرید آپارتمان در جنت آباد را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 529

به "خرید آپارتمان در پونک ؛ یک فرصت طلایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "خرید آپارتمان در پونک ؛ یک فرصت طلایی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید آپارتمان در پونک ؛ یک فرصت طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید