خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ علیکایی، اصفهان- خبرنگاران- قطعه های یک و 2 طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان به طول 55 کیلومتر همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می گردد

مجری طرح های زیربنایی استان اصفهان روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری جلسه آنالیز فرایند اجرای قطعه دوم پروژه ملی کنارگذر شرق اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در آیین افتتاح طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی حضور دارند.

علیرضا صلواتی طول قطعه نخست این طرح را 30 کیلومتر و طول قطعه دوم را 25 کیلومتر اعلام نمود.

وی اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی 100 میلیارد تومان اعتبار برای قطعه یک و 2 این طرح مصوب شده بود که 17 میلیارد تومان آن تخصیص یافت و طبق قولی که مدیران شرکت ساخت دادند، قرار است که 80 میلیارد تومان به جامانده در روزهای آینده به این طرح تزریق گردد.

وی ادامه داد: این طرح بعنوان یکی از طرح های مهم کشور به شمار می رود که 20 کیلومتر جهت اصفهان و تهران را کم نموده و از سوی دیگر، نزدیک به 30 تا 40 دقیقه زمان سفر را کم می نماید.

صلواتی اعلام کرد: ساماندهی، نورپردازی و زیباسازی محوطه پل فرودگاه به عنوان یکی از دروازه های مهم ورودی شهر اصفهان در این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است و اقدامات لازم در این خصوص در حال اجرا است.

وی گفت: فضای معماری پل فرودگاه پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و طرح های آن آماده شد و قرار است در این زمینه اقدامات عملیاتی صورت پذیرد.

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان گفت: پاکسازی حاشیه جهت، پارکینگ های جهت و پد هلی کوپتر در طول جهت کنارگذر شرق اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تبلیغات در مورد استفاده مردم از این آزادراه و روشنایی جهت مورد توجه بوده و ضرورت دارد در این خصوص اقداماتی عملیاتی انجام پذیرد.

تفاهم نامه تامین اقتصادی، اجرا، بهره برداری و انتقال آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان از سال 94 بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول 63 کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان راهنمایی می نماید.

عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر شرق اصفهان که طی سالهای گذشته متوقف بوده با هدف کاهش زمان سفر و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین و دود زا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن با ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزاد راه نطنز - کاشان - اصفهان شروع و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می گردد.

کنارگذر شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع تر ترافیک جنوب به جاده های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می آید.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول 30 کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول 33 کیلومتر و قطعه سوم این کنارگذر از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول 30 کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده ها، تصادف ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه 600 هزار تردد خودرویی در جاده های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می گردد، برآورد تردد روزانه 80 هزار وسیله نقلیه از این جهت، نقشی مهم و گره گشا خواهد داشت.

11 هزار و 500 کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 870

به "خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنارگذر شرق اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید