خبرنگاران چهارمین محموله کیت های تشخیصی کرونا تحویل انستیتو پاستور شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران- خبرنگاران- چهارمین محموله کیت های تشخیصی ویروس کرونا (کووید 19) روز جمعه تحویل انستیتو پاستور ایران شده است.

خبرنگاران چهارمین محموله کیت های تشخیصی کرونا تحویل انستیتو پاستور شد

این محموله توسط کریستف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از انبار دارو و تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت تهیه و تحویل انستیتو پاستور ایران شده است.

دکتر احسان مصطفوی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران جمعه شب در این مورد به خبرنگار علمی خبرنگاران گفت: چهارمین محموله کیت های تشخیصی امروز تحویل این مجموعه شده است.

وی گفت: بر اساس تقسیم کار اجرا شده در وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران متولی کارگروه تشخیص آزمایشگاهی کرونا ویروس در کشور است. به همین دلیل این محموله تحویل این مجموعه شده تا فرایند تشخیص قطعی بیماری در کشور سرعت گیرد.

مصطفوی با اشاره به اینکه انستیتو پاستور ایران در حال آموزش کارشناسان آزمایشگاه های سایر دانشگاه های هدف در کشور است، اضافه کرد : با این آموزش ها، تامین مواد و کیت های مورد نیاز، تعداد آزمایشگاه های تشخیصی دانشگاهی در کشور در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران خاطرنشان کرد: نمونه های مشکوک کروناویروس از مراکز بهداشتی در تهران و سایر شهرستان ها به آزمایشگاه جامع این مجموعه ارسال و پاسخ در کوتاه ترین زمان ممکن به وزارت بهداشت اعلام می شود.

صبح امروز-جمعه- 2 هملمن در سفری فوری به دبی، چهارمین محموله کیت های ویژه آزمایشگاهی بیماری کووید 19 (بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) را از انبار دارو و تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت در امارات تحویل گرفت و به انستیتو پاستور ایران تحویل داد.

وزیر بهداشت در روزهای اخیر از همکاری مناسب نماینده سازمان جهانی بهداشت با وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرده بود.

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز 18 نفر در ایران به ویروس کرونا جدید مبتلا شده و 4 نفر فوت کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 512

به "خبرنگاران چهارمین محموله کیت های تشخیصی کرونا تحویل انستیتو پاستور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهارمین محموله کیت های تشخیصی کرونا تحویل انستیتو پاستور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید