خبرنگاران عمران خان از کنترل کرونا در پاکستان و خطرات بازگشت این ویروس اطلاع داد

به گزارش وبلاگ علیکایی، اسلام آباد - خبرنگاران - عمران خان نخست وزیر پاکستان با اعلام عملکرد موثر دولت در مهار کرونا و کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس طی هفته های اخیر، خطاب به مردم پاکستان هشدار داد که این شرایط ناپایدار بوده و در صورت عدم رعایت تمهیدات کرونایی، شاهد موج جدید ویروس کووید-19 در کشور خواهیم بود.

خبرنگاران عمران خان از کنترل کرونا در پاکستان و خطرات بازگشت این ویروس اطلاع داد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران ،به نقل از گزارش روز سه شنبه تلویزیون دولتی پاکستان (پی تی وی)، عمران خان گفت: کاهش نسبی مرگ و میر ناشی از کرونا و کنترل شیوع این ویروس هرگز به معنی خاتمه این بحران نیست و مردم باید بیشتر تمهیدات بهداشتی را رعایت نمایند.

وی با تاکید بر این که پاکستان شیوع کرونا را کنترل نموده است، اضافه نمود: مردم باید دست از بی احتیاطی برداشته و روزهای آینده به ویژه ایام تعطیلات عید قربان و ماه محرم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

عمران خان، ابتکار محدودیت هوشمند ، طرحی را که دولت پاکستان طی ماه های اخیر به صورت هدفمند برای جلوگیری از شیوع کرونا در مناطق مختلف این کشور به اجرا گذاشت، شیوه موثر برای جلوگیری از انتشار ویروس همه گیر کووید-19 توصیف کرد و اضافه نمود: هرچند شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر به طور چشمگیری کاهش داشته است اما این خاتمه ماجرا نیست و چالش کووید-19 تمام نشده است.

همزمان با اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر کنترل ویروس کرونا در این کشور، وزیر بهداشت پاکستان هشدار داد که کوچک ترین بی احتیاطی از جانب مردم به قیمت موج جدید کرونا و افزایش مجدد میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری تمام خواهد شد.

براساس جدیدترین داده های ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه کرونا در پاکستان، شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف این کشور به 275 هزار و 27 نفر رسیده و تا به امروز 5865 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ، 82 درصد مردم پاکستان از اقدامات دولت این کشور در مدیریت شیوع ویروس کووید-19 رضایت دارند و 18 درصد نیز تدابیر مهار کرونا را کافی ندانستند.

کووید-19 یا همان ویروس کرونا هفتم اسفند سال گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر کراچی اعلام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 773

به "خبرنگاران عمران خان از کنترل کرونا در پاکستان و خطرات بازگشت این ویروس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عمران خان از کنترل کرونا در پاکستان و خطرات بازگشت این ویروس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید