خبرنگاران با کشف 22 هزار دستگاه ماینر، 44 مگاوات از بار برق استان تهران کاسته شد

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: با شناسایی 340 مرکز استخراج بیت کوین (ارز الکترونیک) و جمع آوری 22 هزار دستگاه ماینر، 44 مگاوات از بار برق استان کاهش یافته است.

خبرنگاران با کشف 22 هزار دستگاه ماینر، 44 مگاوات از بار برق استان تهران کاسته شد

حاجی رضا تیموری روز پنجشنبه در مراسم مانور سراسری تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع در منطقه شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت به خبرنگار خبرنگاران گفت: این مانور در مناطق 22 گانه استان با حضور 147 اکیپ و خودروی عملیاتی با همکاری 420 نفر از همکاران اجرا شد.

وی با اشاره به مصرف بالای استخراج رمز ارزها اضافه نمود: یکی از مهم ترین اقداماتی که برای پایداری شبکه برق در حال اجرا است، شناسایی و جمع آوری مراکز استخراج رمز ارزها و مزارع بیت کوینی است که به صورت غیرمجاز در بعضی از مناطق استان تهران در حال فعالیت می باشند.

وی گفت: تا به امروز 340 مرکز شناسایی شده و 22 هزار دستگاه بیت کوین جمع آوری شده که با این اقدام، 44 مگاوات از بار برق استان کاهش پیدا نموده و موجب پایداری و تامین برق مشترکان شد.

تیموری با اشاره به اهداف اجرای مانور شرکت برق استان تهران توضیح داد:هدف از اجرای این گونه مانورها، پایداری شبکه برق، رفع اتصالات سست، مقابله با رمز ارزهای غیر مجاز، بهینه سازی و رفع اشکال فیدرهای پرعارضه، بهبود ظرفیت انتقال بار و تامین برق متقاضیان جدید بویژه برق رسانی به شهرک های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به کاهش 50 درصدی قدرت فراوریی نیروهای برقابی اضافه نمود: با توجه به کاهش نزولات جوی، آب ذخیره شده زیادی در پشت سدها نداریم و قدرت فراوریی نیروهای برقابی به نوعی از دست رفته و در این حوزه 4 تا 5 هزار مگاوات کاهش فراوری خواهیم داشت.

تیموری با اشاره به مشکل برق 58 واحد صنعتی در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت گفت: با توجه به اقدامات اجرا شده توسط برق منطقه ای تهران و شرکت توزیع مقرر شد تا پست 230 به 20 ظرف دو ماه آینده به منطقه صنعتی عباس آباد انتقال یابد و همچنین با استقرار پست سیار، مشکل این شهرک رفع گردد.

تیموری یادآور شد: از شهروندان درخواست داریم تا تنها با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق، احتمال خاموشی و قطعی برق در تابستان را کاهش دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1350

به "خبرنگاران با کشف 22 هزار دستگاه ماینر، 44 مگاوات از بار برق استان تهران کاسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران با کشف 22 هزار دستگاه ماینر، 44 مگاوات از بار برق استان تهران کاسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید