خبرنگاران استقبال اسلام آباد از توافق سیاسی در کابل

به گزارش وبلاگ علیکایی، اسلام آباد - خبرنگاران - وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه یکشنبه با استقبال از امضای توافق بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله در کابل و اعلام تعهد مجدد برای حمایت از صلح افغانستان، بر لزوم آغاز فوری گفت و گوهای میان تمام گروه های داخلی این کشور تاکید کرد.

خبرنگاران استقبال اسلام آباد از توافق سیاسی در کابل

وزارت امور خارجه پاکستان یکشنبه شب با صدور بیانیه ای، امضای توافق نامه میان رییس جمهوری افغانستان و رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور، را خوشایند دانست و گفت: در این مقطع حساس همکاری سازنده میان همه رهبران افغانستان بسیار حائز اهمیت و در جهت منافع مردم این کشور است تا بتوانند به دهه ها خشونت و جنگ جاری خاتمه دهند.

در این بیانیه آمده است: توافق امروز میان رهبران سیاسی کابل امر ضروری برای مقابله موثر با چالش های افغانستان از جمله مدیریت شیوع ویروس کووید-19 محسوب می شود.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین پیمان صلح دوحه را فرصت تاریخی برای رهبران سیاسی افغانستان جهت پیشبرد فرایند صلح این کشور تعبیر کرد و بر لزوم هرچه سریعتر گفت وگوها میان گروه های داخلی افغانستان و رسیدن به یک توافق جامع و فراگیر تاکید کرد.

دولت پاکستان خواهان احترام به تعهدها به پیشبرد صلح در افغانستان و هوشیار بودن نسبت به بدخواهان طرح صلح در داخل و خارج این کشور شد.

پس از چند ماه کشمکش ها و بحران ناشی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، امروز توافق نامه سیاسی بین عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی و محمد اشرف غنی رییس جمهوری امضا و بر این بحران نقطه خاتمه گذاشته شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 736

به "خبرنگاران استقبال اسلام آباد از توافق سیاسی در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقبال اسلام آباد از توافق سیاسی در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید