جنجال در کویت بر سر وزیری جدید که از سپر جزیره در بحرین انتقاد کرد

به گزارش وبلاگ علیکایی، مشخص خانم غدیر اسیری به عنوان وزیر امور اجتماعی در دولت جدید کویت، به دلیل آنکه وی در گذشته از نیروهای سپر جزیره در بحرین انتقاد نموده بود، جنجال آفرید.

جنجال در کویت بر سر وزیری جدید که از سپر جزیره در بحرین انتقاد کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز سه شنبه (دیروز)، صباح خالد الحمد الصباح امیر کویت طی فرمانی اعضای دولت جدید به نخست وزیری صباح الخالد را مشخص کرد و اعضای دولت در برابر امیر کویت سوگند یاد کردند (جزئیات بیشتر).

مشخص غدیر اسیری به عنوان وزیر امور اجتماعی در دولت جدید به دلیل آنکه وی در گذشته در حساب توئیتری خود از حضور نیروهای سپر جزیره در بحرین به منظور سرکوب معارضان انتقاد نموده بود، باعث شد که شماری از نمایندگان به انتقاد از مشخص اسیری به عنوان وزیر روی آورده و حتی به تهدید به استیضاح نخست وزیر در صورت عدم انصراف از تصمیم خود درباره اسیری، متوسل شوند.

به نوشته روزنامه کویتیالقبس، محمد المطیر یکی از نمایندگان مجلس روز سه شنبه (دیروز) پس از ادای سوگند وزرای جدید، خطاب به نخست وزیر کویت گفته بود که اگر غدیر اسیری به عنوان وزیر سوگند یاد کند، شخصا به دلیل به خطر انداختن منافع کشور و مردم، استیضاح شما را درخواست خواهم کرد.

عادل الدمخی دیگر نماینده مجلس نیز گفت: اگر توئیت منتسب به اسیری صحت داشته باشد پس باید گفت آیا این پیغام دولت جدید به کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و کشورهای همسایه است؟ آیا با خط مشی کویت در تقویت روابط و اتحاد همخوانی دارد؟ نقش نخست وزیر در انتخاب این وزیر چه بوده است؟

در حالی که بعضی رسانه ها از استعفای غدیر اسیری خبر داده بودند اما القبس امروز چهارشنبه به نقل از یک منبع عالی رتبه نوشت که استعفای او صحت ندارد و اسیری از صبح امروز در دفتر خود در وزارت امور اجتماعی حضور پیدا نموده و با معاونان خود برای مشخص اولویت های وزارتخانه جلسه برگزار نموده است.

نیروهای درع الجزیره یا همان سپر جزیره یک نیروی نظامی است که توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس متشکل از عربستان ، امارات عربی متحده، کویت، قطر، بحرین و عمان با هدف ایجاد یک قدرت نظامی در خلیج فارس جهت دفاع از امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و حمایت این کشورها در برابر تجاوزات خارجی تشکیل شد.

14 مارس سال 2011 با شدت دریافت انقلاب مردمی علیه آل خلیفه همزمان با بیداری اسلامی در تعدادی از کشورهای عربی از جمله مصر، تونس ، لیبی و یمن که به سرنگونی رژیم های دیکتاتوری این کشورها منجر شد، شاه بحرین نیز از ترس پیروزی انقلاب مردم خواهان ورود نیروهای سپر جزیره به این کشور شد و عربستان سعودی نیز از این فرصت استفاده نموده و به بهانه دفاع از منافع استراتژیک بحرین بنا به درخواست پادشاه این کشور مزدوران خود را وارد خاک بحرین کرد.

نیروهای نظامی عربستان به محض ورود به بحرین با حمله به مردم این کشور ده ها تن از شهروندان بحرینی را کشته و مجروح نمودند.

این نیروها هنوز در بحرین مستقر هستند و همچنان اعتراض های مدنی مردم را سرکوب می نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 336

به "جنجال در کویت بر سر وزیری جدید که از سپر جزیره در بحرین انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال در کویت بر سر وزیری جدید که از سپر جزیره در بحرین انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید