جلوگیری از هرگونه عملیات ساختمانی غیر مجاز

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران (پانا) - سرپرست اداره کل حریم شهر تهران از آماده باش نوروزی کمیته ویژه صیانت از حریم با هدف رصد و پایش هرچه بیشتر مناطق دارای حریم و جلوگیری از هرگونه عملیات ساختمانی غیر مجاز و تصرف و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در بازه زمانی 25 اسفند 1399 تا 16 فروردین 1400 اطلاع داد.

جلوگیری از هرگونه عملیات ساختمانی غیر مجاز

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علیرضا صادقی در این باره گفت: همیشه صیانت از حریم به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران دارای اهمیت ویژه ای است، بدین منظور سال جاری هم وفق سنوات گذشته در طرح استقبال از بهار با ابلاغ دستور العملی از 25 اسفند جاری تا 16 فرودین 1400 هر گونه عملیات عمرانی در مناطق 11 گانه دارای حریم محدود می گردد.

وی تأکید کرد: این محدودیت برای تمامی فعالیت های عمرانی شامل ساخت و ساز، فنس کشی، تعمیرات و ... است، به گونه ای که شامل عملیات دارای پروانه ساخت هم می گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به قوانین ومقررات مرتبط با حریم شهر تهران از جمله تبصره ذیل ماده 2 قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، مناطق 11 گانه حریم شهر تهران موظف هستند با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات و با استفاده از توان اجرایی و عملیاتی عوامل شهربان و حریم بان، نسبت به اجرای کامل این دستورالعمل اقدام نمایند و به صورت منظم این اداره کل را از اقدامات خود آگاه سازند.

سرپرست اداره کل حریم گفت: به منظور اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل بازدیدهای مستمر توسط اینجانب، معاونین اداره کل حریم، مدیران ادارات نظارت و پهنه حریم در دستور کار می باشد، همچنین در صورت احتیاج به جلوگیری یا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد سودجو، شهرداری با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفین برخورد می گردد.

صادقی تأکید کرد: گفتنی است به منظور صیانت هر چه بهتر از حریم شهر تهران، پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان تهرانی نیز فعال است تا شهروندان بتوانند با استفاده از سامانه 137 گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات را ارائه نمایند. پس از اعلام گزارش های مردمی، همکاران سامانه 137 به وسیله نواحی شهرداری موارد را پیگیری می نمایند، تا گشت های عوامل حریم بان به سرعت وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه ایام نوروز جزء زمان هایی است که افراد سودجو با فرصت طلبی از تعطیلات پیش رو بیشتر درصدد تعرض به حریم و ساخت و ساز غیر مجاز می باشند، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های اجرا شده تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1319

به "جلوگیری از هرگونه عملیات ساختمانی غیر مجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از هرگونه عملیات ساختمانی غیر مجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید