تیراندازی در آمریکا 8 کشته و یک زخمی بر جای گذاشت

به گزارش وبلاگ علیکایی، منابع خبری آمریکایی از وقوع تیراندازی در شهر آتلانتای ایالت جورجیای این کشور خبر دادند که به کشته شدن دستکم 8 نفر نفر و زخمی شدن یک نفر منجر شده است.

تیراندازی در آمریکا 8 کشته و یک زخمی بر جای گذاشت

تارنمای هیل گزارش داد: تیراندازی نخست در آکووث منطقه ای در شمال غرب آتلانتا آغاز شد. در این حمله 4 نفر کشته شدند. به گفته مقامات پلیس این منطقه، این حمله تقریبا ساعت 5 عصر سه شنبه انجام شد.

پلیس اتلانتا سپس حوالی ساعت 5 و 45 دقیقه در یک عملیات سرقت در سالن ماساژ در منطقه شمال شرق این شهر ورود کرد که در این حمله نیز سه نفر کشته شدند. با ورود پلیس به صحنه، چندین تیراندازی در خیابان محل استقرار یک مرکز ورزشی و تفریحی (مرکز تفریحی سونا، استخر، جکوزی) رخ داد که جسد یک زن دیگر نیز کشف شد.

سی ان ان نوشت: دو حمله در یک مرکز ورزشی و تفریحی در شمال غرب آتلانتا و حمله دیگر حدود 30 مایلی منطقه چروکی در شمال غرب این شهر رخ داد.

سی ان ان به نقل از منابع پلیس نوشت: شواهد نشان می دهد که به احتمال زیاد این حملات توسط یک نفر انجام شده است. انگیزه مظنون یا مظنونان احتمالی هنوز معلوم نیست.

به گفته مقامت پلیس یک فرد مظنون بازداشت شده است. چهارنفر از قربانیان این حملات زن و ظاهرا اسیایی بوده اند.

مقامات پلیس آتلانتا گفته اند گشت زنی پلیس در اطراف مراکز تجاری مشابهی افزایش یافته است.

در حالی که هنوز انگیزه این تیراندازی ها مشخص نیست ، اما رسانه های محلی گزارش می دهند که قربانیان از نژاد آسیایی هستند و به حدس ها مبنی بر اینکه این جنایت ناشی از تنفر بوده است ، دامن می زند.

قانون حمل سلاح گرم در آمریکا و مسلح بودن بیش از 300میلیون آمریکایی، تهدید امنیتی جدی اما پنهان در این کشور است که همواره حوادث خونباری به دنبال داشته و تا به امروز هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا در مهار این تهدید به عنوان یک چالش امنیتی برای کشورشان پیروز نبوده اند.

چندین حادثه تیراندازی مرگبار از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چالش مهمی را برای او پدید آورده است.

تیراندازی مرگبار در آمریکا از زمان آغاز دولت جو بایدن از روز چهارشنبه گذشته تا کنون است.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، از حق مردم برای داشتن سلاح و حمل آن حمایت می کند و در 15 دسامبر 1791، به عنوان بخشی از 10 متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

موسسه پژوهشی اسمال آرمز در ژنو سوئیس ،بنابر تحقیقاتی که در سال 2017 بعمل آورد، به این نتیجه رسید که برای هر 100 آمریکایی حدود 120 قبضه سلاح گرم وجود دارد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1296

به "تیراندازی در آمریکا 8 کشته و یک زخمی بر جای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی در آمریکا 8 کشته و یک زخمی بر جای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید