توصیه محققان: رژیم غذایی سالم برای مبارزه با کرونا

به گزارش وبلاگ علیکایی، کارشناسان بهداشتی انگلیس توصیه می نمایند پیروی از یک رژیم غذایی سالم در شرایط شیوع بیماری کووید 19 به این دلیل که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، مهم است.

توصیه محققان: رژیم غذایی سالم برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل،کارشناسان بهداشتی انگلیس توصیه می نمایند پیروی از یک رژیم غذایی سالم در شرایط شیوع بیماری کووید 19 به این دلیل که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، مهم است.

کارشناسان برجسته همچنین تأکید می نمایند که مقامات باید مردم را به پیروی از رژیم غذایی سالم تشویق نمایند تا علاوه بر جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی، سیستم ایمنی بدن آنها را برای مبارزه با بیماری ها و عفونت ها تقویت کند.

محققان نیز باور دارند، پیوند حیاتی بین رژیم غذایی سالم و مصونیت از بیماری وجود دارد که معمولاً خیلی از افراد نسبت به آن آگاهی ندارند.

به گفته دانشمندان، مصرف روزانه مقدار زیادی میوه و سبزیجات هیچ گونه در امان بودن از بیماری ها را تضمین نمی نماید، اما به بدن بهترین فرصت را می دهد تا مریضی را شکست داده و فرد به شدت بیمار نشود.

شواهد قابل توجهی وجود دارد مبنی بر اینکه عادات غذا خوردن بر سیستم ایمنی بدن که وظیفه مبارزه با عفونت و بیماری را دارد، تأثیر می گذارد.

افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن به میزان زیادی در خطر ابتلا به بیماری کووید 19 هستند.

سیستم ایمنی بدن به گلبول های سفید خون متکی است که برای مبارزه با ویروس هایی مانند COVID-19 آنتی بادی فراوری می نماید.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه، سبزیجات و ماهی به افزایش فعالیت گلبول های سفید یاری می نماید؛ حفظ وزن سالم همچنین می تواند به مردم شانس بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 637

به "توصیه محققان: رژیم غذایی سالم برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه محققان: رژیم غذایی سالم برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید