تحقیقات وزارت کشور عراق درباره کشته شدن یک معترض در بصره

به گزارش وبلاگ علیکایی، خبرگزاری خبرنگاران- پس از کشته شدن یک معترض عراقی در بصره، وزارت کشور عراق از شروع تحقیقات خود در این باره اطلاع داد.

تحقیقات وزارت کشور عراق درباره کشته شدن یک معترض در بصره

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت کشور عراق گفت که تحقیقات خود درباره کشته شدن یک معترض در استان بصره و 40 تن دیگر در جریان اعتراضات آدینه علیه اوضاع بد معیشتی و خدمات رسانی در این استان را شروع نموده است.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: تحقیقات در این باره شروع شده و اتهاماتی علیه نیروهای امنیتی مبنی بر استفاده از گلوله جنگی علیه معترضان مطرح شده است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تأکید کرد که نیروهای امنیتی به دستورالعمل های مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پایبند بوده و اجازه استفاده از سلاح علیه تظاهرکنندگان را ندارند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی و پزشکی در استان بصره گفت که در جریان تظاهرات آدینه در بصره یک معترض به نام عمر فاضل به دلیل اصابت گلوله کشته شد و چند تن دیگر نیز مجروح شدند.

این منابع گفتند که این معترض در جریان درگیری با نیروهای ضد شورش کشته شده است.

عمر فاضل نخستین قربانی تظاهرات عراق پس از از سرگرفتن این تظاهرات به شمار می رود که اکتبر 2019 در اعتراض به اوضاع بد معیشتی در سراسر عراق شروع شد.

این منابع همچنین از ترور یک افسر سابق وزارت کشور عراق خبر داده و گفتند که او به مدت یکسال تحصن میدان التحریر از معترضان حمایت و پشتیبانی لجستیکی می نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1026

به "تحقیقات وزارت کشور عراق درباره کشته شدن یک معترض در بصره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات وزارت کشور عراق درباره کشته شدن یک معترض در بصره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید