بودجه واردات واکسن کرونا قابل قیاس با بودجه ساخت آن نیست

به گزارش وبلاگ علیکایی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بودجه ای که برای خرید و واردات واکسن کرونای خارجی در نظر گرفته شده قابل قیاس با بودجه تخصیصی واکسن داخلی نیست.

بودجه واردات واکسن کرونا قابل قیاس با بودجه ساخت آن نیست

به گزارش خبرنگاران ، زهرا شیخی در تبادل نظر با برنامه تهران ما سلامت درباره بودجه تخصیص یافته به واکسن کرونا گفت: تمامی تصمیمات مربوط به کرونا در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ می گردد و در حکم قانون است و به این صورت نیست که این قوانین در مجلس به تصویب برسند. متاسفانه طی مدت طولانی مجلس حتی نماینده ای در ستاد مقابله با کرونا نداشت. به تازگی آقای قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس یازدهم در این جلسات شرکت می نمایند اما همچنان نماینده ای از کمیسیون بهداشت مجلس در این ستاد حضور ندارد.

وی درباره واکسن کرونا هم گفت: نمایندگان مجلس هم مثل دیگر مردم از رسانه ها اطلاع متوجه شدند واکسن کرونا از کواکس خریداری می گردد. اگرچه معاهدات بین المللی و تفاهم نامه ها طبق قانون باید در مجلس شورای اسلامی تصویب گردد اما تفاهم نامه خرید واکسن از کواکس حتی در مجلس مطرح هم نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با تاکید بر پیشرفت فوق العاده مراحل ساخت واکسن داخلی کرونا گفت: بودجه ای که برای خرید و واردات واکسن خارجی در نظر گرفته شده قابل قیاس با بودجه تخصیصی واکسن داخلی نیست. کشور ما پیشینه بسیار خوبی از ساخت واکسن در دنیا دارد و از ابتدای شیوع کرونا هم دانشمندان ما پا به پای کشورهای دیگر ساخت واکسن کرونا را شروع کردند اما با آنالیز های اجرا شده توسط نمایندگان مجلس متوجه شدیم متاسفانه فرآیند ساخت واکسن داخلی در بوروکراسی های اداری معطل مانده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1173

به "بودجه واردات واکسن کرونا قابل قیاس با بودجه ساخت آن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه واردات واکسن کرونا قابل قیاس با بودجه ساخت آن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید