برلین: فشار بر کشورهای ناقض تحریم تسلیحاتی لیبی را بیشتر می کنیم

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر خارجه آلمان می گوید که با شروع فعالیت های هیأت ناظر اتحادیه اروپا، اعمال فشار بر کشورهایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند، بیشتر خواهد شد.

برلین: فشار بر کشورهای ناقض تحریم تسلیحاتی لیبی را بیشتر می کنیم

با هزینه سفر به آلمان از ایران از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان پس از شرکت در نشست شورای امنیت درباره لیبی در نیویورک، که پشت درهای بسته برگزار گردید، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آن ها پاسخ داد.

ماس درباره جزئیات این نشست گفت که شورای امنیت را در جریان آخرین تحولات پرونده لیبی از زمان برگزاری کنفرانس برلین قرار داده و اتحادیه اروپا نیز تصمیم سیاسی برای اعزام هیأت اروپایی جدید جهت تضمین اجرای ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی اتخاذ نموده است.

به نوشته پایگاه خبری العربی الجدید، وی با تاکید بر ضرورت علنی کردن نام طرف هایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند، شرح داد که قرار است رایزنی های بیشتری در داخل اتحادیه اروپا و شورای امنیت انجام خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همچنین ابراز خوش بینی کرد که قطعنامه شورای امنیت درباره تحریم تسلیحاتی لیبی، به خصوص پس از اعلام حمایت این شورا از مصوبات کنفرانس برلین، اجرا گردد.

سازمان ملل پیش از این در گزارشی اعلام نموده بود که تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، امارات، اردن و مصر و بعضی کشورهای غربی تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند.

ماس در پاسخ به سوال خبرنگار العربی الجدید در مورد میزان پایبندی کشورها به تحریم تسلیحاتی لیبی نیز گفت: با شروع مأموریت هیأت جدید اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی، اعمال فشار بر کشورهای ناقض تحریم تسلیحاتی لیبی، بیشتر خواهد شد.

وی اضافه نمود که درباره مجازات هایی که برای این کشورها در نظر گرفته می گردد، قرار است در نشست آینده در بروکسل تصمیم گیری گردد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 514

به "برلین: فشار بر کشورهای ناقض تحریم تسلیحاتی لیبی را بیشتر می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: فشار بر کشورهای ناقض تحریم تسلیحاتی لیبی را بیشتر می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید