آنالیز لایحه بودجه 1401 و موارد مربوط به وزارت کشور

به گزارش وبلاگ علیکایی، وزیر کشور از پیش بینی منابع لازم برای اشتغال مرزنشینان و محرومیت زدایی در لایحه بودجه 1401 کل کشور اطلاع داد و گفت: در صورت رای نمایندگان به صندوق های پیشرفت و عدالت استانی نگاه جدیدی در حکمرانی استان ها شکل خواهد گرفت.

آنالیز لایحه بودجه 1401 و موارد مربوط به وزارت کشور

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در حاشیه نشست امروز کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز با کمیسیون های مجلس درباره لایحه بودجه 1401 و موارد مربوط به وزارت کشور بحث و آنالیز شد.

وی با اشاره به پیش بینی صندوق های پیشرفت و عدالت در استان ها و اهمیت آن در لایحه بودجه 1401 گفت: اگر این موضوع در لایحه بودجه به تصویب برسد، سبب شکل گیری نگاه جدیدی در حکمرانی در سطح استان ها خواهد شد.

وزیر کشور اضافه کرد: بعضی از احتیاج های فوری شهرداری ها در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها، تاکسی ها، موتورسیکلت ها و پسماند ها هم در لایحه بودجه پیش بینی شده و ضرورت هایی که در این حوزه وجود دارد هم در نشست امروز آنالیز شد

وحیدی در ادامه یادآورشد: محرومیت زدایی و نحوه توزیع منابع برای اشتغال و لزوم تامین سهم استانی هم در لایحه بودجه1401 پیش بینی شده است.

وی اشتغال مرزنشینان را از دیگر موضوعات مطرح در نشست های امروز مطرح نمود و گفت: با توجه به احتیاج های مردم مرز نشین، این موضوع هم در لایحه بودجه دیده شده و در نشست امروز هم مورد آنالیز نهاده شد. بعلاوه حوزه موضوع انسداد مرز هم در نشست با نمایندگان مجلس مورد ارزیابی نهاده شد.

وزیر کشور اعلام نمود: موضوعات دیگر از جمله تامین منابع لازم برای انسداد مرزها، تقسیمات کشوری، توجه به تامین منابع برای منطقه ها تازه ارتقا یافته و موارد مرتبط با آن هم در نشست های امروز آنالیز شد.

به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته در کمیسیون های تخصصی علاوه بر انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق، بودجه حوزه های مرتبط با مورد آنالیز قرار دادند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1747

به "آنالیز لایحه بودجه 1401 و موارد مربوط به وزارت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لایحه بودجه 1401 و موارد مربوط به وزارت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید