بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته ای UCF اصفهان

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به اصفهان، از مجموعه هسته ای UCF بازدید کرد.

بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته ای UCF اصفهان

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به اصفهان، از مجموعه هسته ای UCF بازدید کرد.

در این بازدید که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت، رئیس قوه قضاییه از از خطوط فرآیندی و فراوریی سایت UCF بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید با اشاره به کاربرد فراوان دانش هسته ای در حوزه های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، پزشکی و .. تاکید نمود: گام های بزرگی تا امروز در این صنعت بدست دانشمندان کشور برداشته شده است و ان شالله این دانش همیشه ارتقاء خواهد یافت و به قله مد نظر خواهد رسید.

وی بازدید از صنعت پیشرو و بومی شده هسته ای در استان صنعتی اصفهان را فرصتی مغتنم برشمرد و برای فعالان و دانشمندان این حوزه آروزی موفقیت کرد.

رئیس قوه قضاییه در خاتمه از کوشش های دانشمندان و کارکنان سازمان انرژی هسته ای تقدیر کرد یاد شهدای هسته ای را گرامی داشت؛ بنابراین گزارش، کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان موسوم به UCF ((Uranium Conversion Facility) یکی از تأسیسات محوری فراوری سوخت است که فرایند تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم (UF6) در آنجا صورت می گیرد. UF6 با انتقال به تأسیسات هسته ای نطنز با عمل سانتریفیوژ، غنی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 297

به "بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته ای UCF اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته ای UCF اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید