امدادرسانی به بیش از 30 هزار نفر آسیب&zwnjدیده حوادث جوی

به گزارش وبلاگ علیکایی، تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت در آذر ماه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما، سازمان امداد و نجات در استان های مربوطه شرایط آماده باش گفت، که منجر به امدادرسانی 495 تیم امدادرسانی به بیش از سی هزار نفر از هموطنانمان شد.

امدادرسانی به بیش از 30 هزار نفر آسیب&zwnjدیده حوادث جوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور با اشاره به عملیات امدادرسانی از اول تا 21 آذرماه گفت: در این مدت، 28 استان کشور (همه استان ها به جز خراسان رضوی، خراسان شمالی و البرز) متاثر از حوادث جوی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در آذر ماه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما، سازمان امداد و نجات در استان های مربوطه شرایط آماده باش اظهار داشت، که منجر به امدادرسانی 495 تیم امدادرسانی به بیش از سی هزار نفر از هموطنانمان شد.

وی ادامه داد: در این مدت به هم وطنان در 289 شهر و روستا و مناطق عشایرنشین و 53محور کوهستانی امدادرسانی شده و سی هزارو 724 نفر از خدمات امدادی بهره مند شدند و 9 نفر از عزیزان را در این حوادث از دست دادیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از حوادث جوی، تاکید کرد: در این مدت با تلاش 495 تیم عملیاتی متشکل از 2062 امدادگر و نجاتگر هلال احمر، 1723 نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده و 308 واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

ولی پور از رهاسازی خودرو ها از گل و لای و برف سخن گفت و ادامه داد: در مجموع 393 خودرو از گل و لای و برف رها سازی شد و همچنین 33 نفر به مناطق امن منتقل شدند.

ولی پور در پایان گفت: در آذر ماه سال جاری، 372دستگاه چادر، 8558 تخته پتو، 3991 تخته موکت، شانزده هزارو 551 کیلوگرم نایلون، 6104 کیلوگرم قندوشکر، 2598 بسته غذایی و پانزده هزار و 203 بطری آب معدنی وبین آسیب دیدگان از حوادث جوی، توزیع شده و عملیات امدادرسانی در 4 استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1099

به "امدادرسانی به بیش از 30 هزار نفر آسیب&zwnjدیده حوادث جوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به بیش از 30 هزار نفر آسیب&zwnjدیده حوادث جوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید