اعمال فشار آمریکا بر اعضای شورای امنیت در زمان آنالیز قطعنامه درباره ادلب

به گزارش وبلاگ علیکایی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با شرح مواضع مسکو درباره پیش نویس قطعنامه سه جانبه انسانی درباره توقف درگیری ها در استان ادلب سوریه، تأکید کرد که آمریکا با اعمال فشار بر اعضای شورای امنیت، آنالیز این سند را به بن بست کشاند.

اعمال فشار آمریکا بر اعضای شورای امنیت در زمان آنالیز قطعنامه درباره ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که آمریکا فشار زیادی را بر سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل وارد کرد تا آنالیز پیش نویس قطعنامه مربوط به توقف درگیری ها در استان ادلب سوریه را به بن بست بکشاند.

زاخارووا روز آدینه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو در این باره گفت: در جریان کار به روی این قطعنامه، هیئت نمایندگی روسیه پیشنهاد کرد تا اصلاحاتی در آن صورت بگیرد در این جهت گیری که برقراری آتش بس شامل گروه های تروریستی نشده و عملیات نظامی علیه آنها در منطقه متوقف نشود. این اصلاحات نادیده گرفته شد و طراحان قطعنامه نمی خواستند تا به کار مشترک به روی متن آن ادامه دهند. ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می دهد نمایندگان آمریکا بر سایر اعضای شورای فشار زیادی وارد کردند تا روند دستیابی به توافق درباره متن این قطعنامه به بن بست رسیده و آنالیز آن به روند سازنده ای نرسد.

به گفته وی، پیش نویس قطعنامه سه جانبه انسان محبت آمیز پیشنهادی کشورهای بلژیک، آلمان و کویت در نظر داشت تا گروه های تروریستی مستقر در منطقه کاهش تنش ادلب مورد حمله قرار نگیرند و بدین ترتیب کوشش های سه کشور ضامن صلح در سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) در زمینه مبارزه با تهدیدات تروریستی در منطقه نادیده گرفته شده بود.

این دیپلمات یادآور شد، ابتکارعمل بلژیک، آلمان و کویت، در واقع اقدام برای استفاده از مسائل انسانی در سوریه در جهت رسیدن به اهداف سیاسی خاص، تقویت نماینده بعضی کوشش ها برای تقسیم سوریه و آسیب رساندن به استقلال و حاکمیت این کشور بوده و مانع از نابودی کامل تروریست ها در مناطق شمال غرب سوریه می شد.

روسیه و چین پنجشنبه شب با پیش نویس قطعنامه سه جانبه انسانی درباره برقراری آتش بس وتوقف درگیری ها و بهبود اوضاع در استان ادلب سوریه مخالفت کردند. در این سند از همه طرفین درگیری ها خواسته شده بود تا تمامی اقدامات نظامی در این منطقه را متوقف نمایند.

کشورهای غربی بارها نیروهای هوا-فضای روسیه و ارتش سوریه را به حمله به تاسیسات غیرنظامی در استان ادلب متهم نموده اند، در حالیکه مقامات مسکو این اتهامات را رد نموده و ادامه مبارزه با گروه های مسلح غیرقانونی در این منطقه را ضروری می دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 92

به "اعمال فشار آمریکا بر اعضای شورای امنیت در زمان آنالیز قطعنامه درباره ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال فشار آمریکا بر اعضای شورای امنیت در زمان آنالیز قطعنامه درباره ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید