اشرف غنی: استفاده از تجربه اندونزی برای صلح دولت و طالبان موثر است

به گزارش وبلاگ علیکایی، رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نقش بعضی کشورها در فرایند صلح افغانستان اظهارداشت که استفاده از تجربه اندونزی برای فرایند صلح دولت و طالبان در این کشور موثر است.

اشرف غنی: استفاده از تجربه اندونزی برای صلح دولت و طالبان موثر است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، همزمان با افزایش قتل های هدفمند در افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور در ملاقات با یوسف کالا رئیس علمای محمدیه اندونزی تاکید نمود که ادامه خشونت ها دیگر قابل تحمل نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد که علمای دنیا اسلام بر نامشروع بودن جنگ در افغانستان اجماع دارند و برای ما نیز این خشونت ها که در اثر آن مردم بی گناه افغانستان آسیب می بینند، دیگر قابل تحمل نیست.

اشرف غنی نقش اندونیزی را در فرایند صلح افغانستان موثر دانست و گفت که تجربه های این کشور برای تامین صلح نه تنها برای دولت افغانستان بلکه برای طالبان که راه اعتدال را در پیش گیرند؛ موثر واقع خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای اظهارداشت که یوسف کالا در این ملاقات از آمادگی ها برای برگزاری کنفرانسی با حضور علمای دنیا اسلام درباره جنگ افغانستان خبر داده و نیز برای میزبانی از مذاکرات صلح اعلام آمادگی نموده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس علمای محمدیه اندونزی همچنین از افزایش خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی نموده است و از طالبان خواسته تا به این خشونت ها سرانجام دهد.

حدود دو سال قبل نیز نشست سه جانبه علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی در شهر بوگور اندونزی درباره صلح افغانستان برگزار گردید.

در این نشست 16 نفر از شورای علمای افغانستان، 16 نفر از شورای علمای پاکستان و 20 نفر دیگر از شورای علمای اندونزی حضور داشتند که با صدور قطعنامه ای بر لزوم سرانجام جنگ در افغانستان تاکید نمودند.

علمای اندونزی، پاکستان و افغانستان تاکید نمودند که تروریسم با دین، کشور و یا ملیت خاصی نسبت ندارد، کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی باید از فرایند صلح افغانستان حمایت نمایند.

آنها کشتار غیرنظامیان افغان و حملات انتحاری را مخالف اصول اسلامی دانستند و برای نقش آفرینی در فرایند صلح افغانستان اعلام آمادگی کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1137

به "اشرف غنی: استفاده از تجربه اندونزی برای صلح دولت و طالبان موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: استفاده از تجربه اندونزی برای صلح دولت و طالبان موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید