اختلاف مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها

به گزارش وبلاگ علیکایی، یکی از مشاوران دولت آلمان از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در این کشور خواسته که توصیه های محدود کننده خود برای واکسیناسیون بچه ها در این کشور را تغییر دهد.

اختلاف مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها اختلاف نظر دارند.

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان و مقام های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست نموده در توصیه های محدود کننده خود برای واکسیناسیون بچه ها صرف نظر کند.

لایترباخ در گفتگویی با راینیشن پست آلمان گفت: در انگلیس در حال حاضر بسیاری از بچه ها مبتلا به کرونا در کلینیک ها بستری هستند، اما کمیسیون دائمی واکسیناسیون استدلال می نماید که ابتلا به کرونا برای بچه ها بی ضرر است. به اعتقاد من این مسئله درباره ویروس جهش یافته دلتا صدق نمی نماید.

استیکو تا به حال هیچ توصیه عمومی برای واکسیناسیون همه بچه ها ارائه نداده است. این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای بچه ها 12 تا 17 سال دارای بیماری های زمینه ای و خاص توصیه می نماید. استیکو حدود 3 هفته پیش علت خود برای چنین توصیه ای را این گونه شرح داد که خطر ابتلا به کرونای سخت برای بچه ها جزئی است.

لایترباخ این انتقاد را وارد می نماید که اطلاعات ارائه شده از طرف استیکو مبتنی بر اطلاعات و انواع ویروس های قدیمی است. وی تاکید نمود که آلوده شدن بچه ها با ویروس جهش یافته هندی بسیار خطرناک است و تغییر کلاس راهکار آن نیست. وی بعلاوه درخواست کرد که باید برای جذب افراد مشکوک به واکسن اقدامات بیشتری انجام گردد.

وی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در سرزمین های اشغالی با وجود واکسیناسیون بالا و هوای خوب یک نرخ واکسیناسیون بالای 80 درصد را لازم دانست.

در سرزمین های اشغالی و انگلیس اخیرا توسعه ویروس جهش یافته هندی منجر به افزلیش چشمگیر تعداد مبتلایان شده است.

تعداد مبتلایان نو به کرونا در عرض 24 ساعت در انگلیس روز گذشته با 18270 مورد به بیشترین اندازه از 5 فوریه امسال میلادی رسیده است.

اداره بهداشت عمومی انگلیس حتی آمارهایی را اعلام نموده که نشان می دهد تعداد زیادی از بیماران کرونایی آلوده به ویروس جهش یافته هندی با وجود واکسیناسیون کامل فوت نموده اند.

به گزارش ساندی تایمز ویروس انگلیسی در بین دانش آموزان این کشور به سرعت در حال شیوع است.این رسانه انگلیسی با استناد به آمارهای اعلام شده از طرف نهادهای بهداشتی در این کشور گزارش داده است که در هفته منتهی به 20 ژوئن تعداد بچه ها 5 تا 9 ساله مبتلا به کرونا در مقایسه با هفته قبل از آن حدود 70 درصد افزایش داشته و در افراد 10 تا 14 ساله هم رشد مبتلایان 56 درصد بوده است. در این هفته در مجموع حدود 16100 دانش آموز به علت ابتلا به کرونا غایب بودند و این در حالی است که در هفته قبل از آن تعداد غیبت ها 10600 مورد بود.

این رسانه انگلیسی علت افزایش تعداد مبتلایان را توسعه شیوع ویروس هندی ارزیابی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1444

به "اختلاف مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید