اختصاص بیش از 12میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بناهای تاریخی کردستان

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون میراث فرهنگی کردستان گفت: تا به امروز اعتبار تخصیص یافته برای بازسازی بناهای تاریخی بالغ بر 12میلیارد و 700میلیون ریال بوده که مراحل تأییدیه آن توسط شورای فنی استان و اخذ پروانه بازسازی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دست اقدام است.

اختصاص بیش از 12میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بناهای تاریخی کردستان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، محمد رشیدی گفت: با توجه به تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی، بناهای تاریخی استان در امسال بازسازی و احیا می شوند.

او اضافه کرد: عمارت های وکیل، حبیبی، خسروآباد و مشیر دیوان، منزل گله داری، حمام های صلاحی، پاشاخان و مرزبانی، منزل قرنی، پل تاریخی شیخ، پروژهای مشارکتی منطقه جغرافیایی هورامان از جمله آثار موردنظر برای بازسازی در سال 99 هستند.

معاون میراث فرهنگی استان توضیح داد: مطالعات بافت تاریخی سنندج برای معین ضوابط اختصاصی با توجه به توضیح خدمات تأیید شده توسط وزارتخانه مراحل معین مشاور ذی صلاح را طی می نماید و اعتبار تخصیص یافته برای آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال است.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود بعضی از بناهای تاریخی از جمله قلعه صلوات آباد بیجار و عمارت غیاثی سنندج اعتبار موردنیاز برای بازسازی این بناها درخواست شده است که در صورت تأمین اعتبار اقدامات اضطراری بازسازیی در آن ها انجام می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 674

به "اختصاص بیش از 12میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بناهای تاریخی کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بیش از 12میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بناهای تاریخی کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید