آمار بیکاران آمریکا در زمانه کرونا به 39 میلیون نفر رسید

به گزارش وبلاگ علیکایی، همزمان با بازگشایی تدریجی بنگاه های اقتصادی و رونق دریافت نسبی کسب و کار، 2.4 میلیون نفر دیگر با اعلام از دست دادن شغل خود در پایگاه بیمه بیکاری آمریکا نام نویسی کردند.

آمار بیکاران آمریکا در زمانه کرونا به 39 میلیون نفر رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، با افزوده شدن 2.4 میلیون نفر دیگر به فهرست متقاضیان استفاده از بیمه بیکاری، آمار کلی بیکاران آمریکا در 9 هفته دوران شبوه کرونا به 39 میلیون رسید؛ رقمی که از دهه 1930 و زمان رکود بزرگ بی سابقه بودن است. این در حالی است که مقام های کاخ سفید و دولت آمریکا در پی بازگشایی تدریجی اقتصاد برای رها شدن از رکود و بحران های مالی پس از آن هستند.

با باز شدن درهای اقتصاد و برخی بازارهای کسب و کار، فرایند بیکار شدن آمریکایی ها کند شده و از 6.6 میلیون بیکار در چند هفته پیش، به کمتر از سه میلیون در یکی دو هفته اخیر رسیده است. با این حال، آمار کلی بیکارشده ها با دوره رکود بزرگ برابری می کند. این هفته استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده نسبت به پیامدهای ماندگار ادامه شرایط قرنطینه کرونا بر اقتصاد آمریکا هشدار داد.

نرخ رسمی بیکاری در آمریکا به 14.7 درصد رسیده که بدترین آمار از زمان ثبت آمار بیکاری در تاریخ این کشور است. بلایی که کرونا سر اقتصاد آمریکا آورده، بر باد دادن یک دهه تلاش برای افزایش فرصت های شغلی است. هر چند اقتصاددانان معتقدند آمار رسمی بسیار بیش از این است و انتظار می رود نرخ بیکاری در ماه های آینده به بیش از 20 درصد افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 747

به "آمار بیکاران آمریکا در زمانه کرونا به 39 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بیکاران آمریکا در زمانه کرونا به 39 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید