آلودگی روزانه 6 تا 8 هزار گیلانی به کرونا

به گزارش وبلاگ علیکایی، معاون درمان علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روزانه بین 6000 تا 8000 آلودگی نو در استان اتفاق می افتد، اعلام کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به شدت افزایش یافته و از مرز 1100 بیمار بستری گذشتیم.

آلودگی روزانه 6 تا 8 هزار گیلانی به کرونا

به گزارش ایسنا، انوش دهنادی مقدم با اشاره به آخرین شرایط بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: همانگونه که طی هفته های گذشته پیش بینی نموده بودیم، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به شدت افزایش یافته و از مرز 1100 بیمار بستری گذشتیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 150 بیمار بستری بدحال هستند، توضیح داد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته 304 بیمار تازه کرونایی را بستری کردیم و شش نفر از هم استانی ها را بر اثر کرونا از دست دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیشترین آمار افزایش بیماران کرونایی را در شهرستان های رشت، آستارا، بندرانزلی، رودسر، لنگرود و لاهیجان دانست و اضافه نمود: بیمارستان های ما مملو از بیماران کرونایی است و احتمالا طی روز های آینده با کمبود تخت های بیمارستانی روبرو خواهیم شد.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه روزانه بین 6000 تا 8000 آلودگی تازه در استان اتفاق می افتد، اظهار داشت: این آمار بسیار بالاست و عواقب غیر قابل جبرانی دارد.

وی افزایش ابتلا های خانوادگی را نشان دهنده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و اسم کرد: عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی در کنار مسافرت های بسیار زیاد به گیلان به تهدیدی جدی برای سلامت مردم تبدیل شده است که در نهایت افزایش ابتلا و مرگ و میر بیماران را در پی دارد.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه ویروس دلتا بر خلاف ویروس های قبلی علاوه بر گروه های پرخطر سالمندان و بیماران خاص، نوجوانان و بچه ها را هم گرفتار نموده است، یادآور شد: آمار مبتلایان در این سنین افزایش یافته که جای نگرانی است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: alikaee.ir شناسه مطلب: 1473

به "آلودگی روزانه 6 تا 8 هزار گیلانی به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی روزانه 6 تا 8 هزار گیلانی به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید